domingo, 29 de dezembro de 2013

Mafarricos!!


(quick scketch of the little beings)


Eng
 They have first appeared in my little backhouse garden,  where I grow clovers, christmas trees, sardines and  petunias. At first sight they appear as if they were little humanoid animals, with big eyes, ears and long slender legs. They wear ragged and patchwork clothes, probably stolen from the main house and the houses nearby. If you happen to be a seamstress, and have a basket of leftover little pieces of cloths, you have no doubt been victim of these little mischievous thieves.

Por
 Eles apareceram pela primeira vez no meu pequeno jardim traseiro, onde crescem trevos, árvores de natal, sardinhas e petúnias. À primeira vista, aparecem como se fossem pequenos animais humanóides, com olhos grandes, orelhas e longas pernas. Usam roupas esfarrapadas e retalhadas, provavelmente roubadas da minha casa ou das casas nas proximidades. Se por acaso houver uma costureira por perto, e tiver uma cesta com pequenos restos de pano, terá sido, sem dúvida, vítima destes pequenos ladrões.

  

Eng 
 Later, after asking my grandmother, I've learned that they are known as "mafarricos", natural demons of the portuguese folklore. There are all kinds of mafarricos. These ones are just a normal bunch of garden mafarricos, probably a family group.
  
Por
 Mais tarde, depois de perguntar à minha avó, soube que estes seres são conhecidos como "mafarricos", demónios naturais do folclore português. todos os tipos de mafarricos. Esses são apenas um bando normal de mafarricos de jardim, provavelmente um grupo familiar.


 Eng
 In this sunny and quiet Sunday afternoon, I've been able to sneak on them and catch them with the camera. They looked very scared and started to run all round the garden. I feel so luck 'cause it´s very rare to actually see these mafarricos nowadays. My grandmother also told me that in her days, people would seen them everywere, but now, with all the noise and racket of the city, machines and cars, they tend to hide. Also, they are drawn to children, small house animals and air head people, like me! XD XD XD

Por
 Nesta tarde de Domingo ensolarada e tranquila, fui finalmente capaz de me esgueirar sobre eles e apanhá-los com a câmara. Parecia muito assustados e desataram a correr de um lado para o outro, por todo o jardim. Sou uma sortuda, porque é muito raro ver estas criaturinhas hoje em dia. Quando eu era criança, a minha avó contava-me que no seu tempo, as pessoas conseguiam vê-los facilmente, mas agora, com o barulho e algazarra das cidades, máquinas e carros, eles tendem a esconder-se. Além disso, são atraídos por crianças, pequenos animais domésticos e por pessoas distraídas, como eu! XD XD XD



Eng
  I'll be posting more fotos of these little mischievous critters. As soon as I catch them again... <3

Por
 Assim que tiver mais novidades, mostro-vos! Tenho é de voltar a apanhá-los de surpresa... <3

Nenhum comentário:

Postar um comentário